Recent Posts

Past tense in Catalan

Verbs in passat 

Past tense in Catalan

Tiempo pasado simple en Catalan


MARCADORS TEMPORALS

PERFECT

PERIFRÀSTIC


Acció que passa en un temps no acabat: 

aquest matí, aquest mes, aquest cap de setmana, aquest any, aquesta setmana, avui, ultimament. 


Acció que passa en un moment molt recent: 

fa una hora, fa cinc minuts, fa una estona. 


- Informació que es actualitat per la persona que parla.


Acció que passa en un moment acabat: 

ahir, la setmana passada, l’any passat, fa dos anys, dijous passat, abans d’ahir.



Informació que es no actualitat per la persona que parla. 


PASSAT PERIFRÀSTIC
El temps ja ha acabat


Anar


Jo

Tu

El / Ella

Nosaltres

Vosaltres

Ells / Elles

Vaig

Vas

Va

Vam 

Vau

Van





    + Infinitiv


Vaig anar-me’n = vaig marxar
Vam casar-nos = ens vam casar
Et vas llevar = vas llevar-te


Ahir vaig fer una clase de ioga.

Fa deu anys vaig arribar a Barcelona.


PERFECT D’INDICATIU

el temps no ha acabat 



Haver


Jo

Tu

El / Ella

Nosaltres

Vosaltres

Ells / Elles


He 

Has 

Ha 

Hem 

Heu 

Han 



+ Participi


Exemples de participis: begut (beure), pogut (poder), conegut (conèixer), pres (prendre), cregut (creure), sigut (ser), dinat (dinar), tingut (tenir), dit (dir), treballat (treballar), entès (entendre), tret (treure), escrit (escriure), vingut (venir), fet (fer), vist (veure), mort (morir), viscut (viure), mogut (moure), volgut (voler)


Avui he fet una clase de ioga. Aquesta setmana he fet una clase de ioga. M’he enamorat moltes vegades (a la vida)

No he estat mai en els Estats Units


Preguntes:
Alguna vegada has viatjat sol?
Alguna vegada has copiat en un exàmen?
Alguna vegada has anat al concert del teu grup preferit?
Alguna vegada has estat a Tailandia?
Alguna vegada has llegit una sèrie de novel·les? Alguna vegada has viatjat amb un vaixell?

Respostes:
Sí, moltes vegades Sí, una vegada. No, mai.

PIN IT📌



No comments:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Powered by Blogger.