Recent Posts

SER VS ESTAR

SER

ESTAR

Per indicar LLOC/LOCALITZACIÓ → ON 

  • En Pere és a classe.

  • No sé on ÉS el gos, no el trobo enlloc.

  • La Sagrada Familia és aprop del centre.

Sinónim de ‘viure’ o ‘treballar’

  • Estic en aquesta escola des del juny. (hi treballo)

  • Fa 20 anys que estic a Barcelona. (hi visc)

Per indicar temps 

→ QUAN

  • L’excursió serà el pròxim dimarts.

  • Les classes de català són cada dia d’una a tres. 

Permanència o durada en un lloc

  • Estaré dues hores al despatx.

  • He estat dos anys vivint a Barcelona.


Qualitats permanents/estables

  • La Núria és morena. (sempre)

  • La Cati és blanca.

  • El Joel és alegre.

Qualitats no permanents/temporals

  • La Núria està morena. 

(perquè ha anat a la platja)

  • La Cati està  blanca 

(perquè ha vist un fantasma)

  • El Joel està alegre. 

(perquè ha aprovat l’examen)

Pertinença o origen

  • Aquest llibre és teu.

  • El dibuix és de la Rat.

  • L’Anna és de València.

  • Sóc de Portugal

  • Soc russa.

Abans de les preposicions

  • a punt d’acabar 

(Les classes ja estan a punt d'acabar)

  • de moda

  • de vacances

  • a la venta

  • etc...


Estats civils 

(solter, casat, divorciat, vidu) 

  • Aquell home és casat.

  • En Pau és solter.

  • Ella és divorciada. 

Estats civils  

(solter, casat, divorciat, vidu)

  • Està casat.

  • Està solter.

  • Està divorciada. 

Qualitats essencials 

(forma, tamany, color, material…)

  • SER + bo/dolent 

  • La neu és blanca, freda.

  • L’aigua és transparent.

  • El bar és brut. (sempre)

  • La capsa és de cartró. 

  • El lleó és fort/valent. 

Estats no permanents o emocional


  • ESTAR + bé/malament

  • El quadre està tort.

  • El bar està brut. (algunes dies) 

  • La ciutat està neta. 

  • Aquests llibres estan bé de preu.

  • L’oficina està oberta de nou a una

PIN IT📌



No comments:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Powered by Blogger.