Recent Posts

VERBS REFLEXIUS

dutxar-se, llevar-se, quedar-se, examinar-se, pentinar-se, rentar-se, afaitar-se….



pronom no comença en vocal 

pronom comença en vocal 

(a, e, i, o, u, h)

Jo 

Tu 

Ell 

Nosaltres 

Vosaltres 

Ells

em dutxo 

 et dutxes 

es dutxa 

 ens dutxem 

 us dutxeu 

 es dutxen

M’afeito 

T’afeites 

S’afeita 

Ens afeitem 

Us afeiteu  

S’afeiten



QUAN EL VERB DESPRÉS DEL PRONOM COMENÇA EN VOCAL (a, e, i, o, u, h) EL PRONOM CAMBIA. 


PERFECT D’INDICATIU

el temps no ha acabat 


HAVER

+ Participi

Jo 

Tu 

Ell 

Nosaltres 

Vosaltres 

Ells

M’he

T’has

S’ha

Ens hem

Us heu

S’han


  • + Participi

(quedat, anat, rebut, arribat, passat, hagut, perdut, sabut, tingut, sigut, dit…)


PASSAT PERIFRÀSTIC

el temps ja ha acabat


ANAR

+ Infinitiu

Jo 

Tu 

Ell 

Nosaltres 

Vosaltres 

Ells

Em vaig 

Et vas 

Es va 

Ens vam 

Us vau 

Es van 


  • + Infinitiu

(quedar, anar, rebre, arribar, passar, haver, perdre, saber, tenir, ser, dir…)



PRESENT CONTINU

el temps què està passant ara mateix


ESTAR

+ Gerundi

Jo 

Tu 

Ell 

Nosaltres 

Vosaltres 

Ells

M’estic

T’estàs

S’està

Ens estem

Us esteu

S’estan


  • + Gerundi 

(quedant, anant, rebent, arribant, passant, fent, perdent, sabent, tenint, seguint, dient…) 


PIN IT 📌



No comments:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Powered by Blogger.